OM LINDBERG PIECES
Lindberg Pieces är ett nystartat smyckeföretag i Karlskrona, grundat av Lindberg-familjen. Vi har skapat en smyckeskollektion som fokuserar på att skapa dainty smycken, där små, lätta detaljer gör ettt stort intryck. Varje smycke i vår kollektion är noggrant designat med både omtanke och precision, och tillverkat av hållbara material för att säkerställa långvarig kvalitet och skönhet. Vi strävar efter att erbjuda smycken som kombinerar stil och hållbarhet på ett prisvärt sätt, utan att tumma på komforten. Våra smycken är designade för den moderna kvinnan som vill ha elegans och sofistikering, samtidigt som de passar in i en aktiv och stilmedveten livsstil. På Lindberg Pieces är vårt mål att skapa smycken som inte bara är vackra, utan också hållbara och funktionella för alla tillfällen.
KÖP VILLKOR
1. Alla priser är inkl. moms. Du måste vara över 18 år för att handla hos mig eller ha målmans tillstånd. Jag kan inte garantera att en vara som syns på hemsidan finns i lager, i ett sådant fall kommer jag att kontakta dig omedelbart. Allt material på hemsidan är skyddat enligt upphovsrättslagen och får ej laddas ner utan mitt tillstånd.
2. Orderbekräftelse - En automatisk orderbekräftelse skickas till den e-postadress som uppgetts vid beställningen. - Ordernumret på bekräftelsen ska alltid anges vid kontakt med Lindberg Pieces Jewellery.
3. Frakt & Leverans - Fri frakt på alla beställningar inom Sverige.
4. Paket som inte hämtas ut hos ombud Paket som skall hämtas ut hos ombud, ligger kvar två veckor. Om paketet inte hämtas ut i tid, så går det i retur till mig och omfattas ej av ångerrätten. Jag skickar paketet igen till dig mot en fraktavgift på 98 kr.
5. Leverans till utlandet
Jag skickar mina smycken till de flesta Europeiska länder och USA. Om du vill beställa ett smycke och skicka det utanför Sverige kan du göra det på min andra online-butik Sarah Of Sweden på Etsy eller kontakta mig via SMS eller e-post. Kontaktuppgifter finns under punkt 16.
6. Betalningsalternativ All betalning görs snabbt och säkert via kreditkort, Apple Pay, Amex eller Swish. All trafik är krypterad för högsta säkerhet.
7. Paketering Alla smycken som du beställer paketeras i en smyckeask. Om du vill ha en ask för varje smycke du beställer ska du meddela mig detta i samband med ditt köp (en extra ask kostar 25 kr). Jag paketerar smycket i en vit ask. Om du köper förlängningskedjor av mig får du tyvärr ingen ask. Jag lägger förlängningskedjorna i en liten tygpåse. Om du vill ha en ask ska du meddela mig detta innan du lägger din beställning (asken kostar 25 kr).
8. Avbeställning och ändring av din order Det går inte att avbeställa en order efter att ordern är lagd. Men du kan inom 48 timmar efter att du har lagt din order ändra storlek och/eller färg på ditt smycke.
9. Öppet köp, returer och byten Öppet köp och bytesrätt gäller inte för ringsizer, örhängen, ringar och stela armbandsringar eller om du har beställt ett smycke med spec. längd eller egen design. - Som privatkonsument har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar (ångerfristen) enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Sänd tillbaka varan i oförändrat skick och i originalförpackningen. Du har rätt att öppna förpackningen och prova på smycket. Öppet köp och bytesrätt gäller inte för örhängen, ringar och stela armbandsringar, halsband, armband eller om du har specialbeställt en vara efter egen design. - Är varan inte i samma skick som vid leverans, har Sarah Of Sweden rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde från returbeloppet. - Ångerrätten börjar att löpa den dagen då du tar emot varan (ångerfristen). Du utnyttjar ditt ångerrätt genom att kontakta mig inom ångerfristen, 14 dagar, du kan skicka ett meddelande till info@sarahofsweden.com. Returfrakten betalas av kunden. Du som avsändare är ansvarig för att försändelsen kommer fram till Sarah Of Sweden. - Adressuppgifter finns under punkt 16.
10. Återbetalning När jag har mottagit din retur så kommer jag att genomföra återbetalningen inom 3 arbetsdagar. Jag kommer att meddela dig via e-post eller SMS när din återbetalning är genomförd. Om du har använt dig av någon rabatt så kommer summan att justeras enligt rabattkodens villkor, varefter du kommer att få en bekräftelse på mail med slutgiltiga summan.
11. Om ditt smycke går sönder Om smycket har gått sönder innan garantitiden 2 år är över så kan du kontakta mig via e-post och berätta om vad som har hänt med smycket, ange ditt beställningsnummer och produktnamn. Jag kommer därefter återkomma med detaljer om hur du kan skicka smycket till mig för reparation.
12. Reklamation Om du har fått en skadad vara vid leverans så måste du meddela detta till mig inom 1 arbetsdag efter att du tagit emot varan. Anmäler du skadan 2 arbetsdagar efter att du har fått varan, gäller inte reklamationen. 1
3. Kundrecensioner Dina åsikter och tankar är viktiga för mig i mitt arbete med att erbjuda smycken med hög kvalitét. Jag uppskattar om du lämnar ditt omdöme och recenserar smycket du har köpt av mig. Tack!
14. Kundkonto När du skapar ett kundkonto har du möjlighet att se din orderhistorik och aktuell orderstatus för alla köp du gör.
15. Dataskyddsförordningen GDPR Sarah Of Sweden följer dataskyddsförordningen (GDPR). I samband med din registrering och beställning godkänner du att jag lagrar och använder din information. Enligt GDPR har du rätt att få tillgång till den information jag har registrerat om dig. Om det visar sig vara felaktigt, ofullständigt eller irrelevant kan du begära att informationen korrigeras eller raderas. Om så är fallet, kontakta mig via e-post. Din kundinformation skyddas alltid av mig och jag gör mitt yttersta för att du ska vara säker på att jag hanterar din kontaktinformation på rätt sätt.
16. Kontaktuppgifter Larnie Laroya of Lindberg Pieces Adress: Ronnebygatan 3, 37132 Karlskrona E-post: lindberg_ab@yahoo.com, Mobil: 0793481908, Mina telefontider är måndag-fredag 11.00-15.00. Övriga dagar och tider är telefonsvararen på.
KONTAKTA MIG
Jag försöker att svara direkt på alla ärenden via e-post och sms, men under helger kan det ta lite längre tid, dock högst 24 timmar. För närvarande är min produktionstid 7 arbetsdagar. Med produktionstid menas den tiden jag behöver för att göra ditt smycke. Du kan alltid ringa mig vardagar, 11:00-15-00.
SKÖTSELRÅD
Skötselråd för 18K Guldvermeil För att bevara skönheten och hållbarheten hos dina smycken i 18K guldvermeil, följ dessa enkla skötselråd:
1. Förvara smyckena rätt Förvara dina guldvermeil-smycken på en torr och sval plats, helst i en smyckesask eller i en mjuk påse för att undvika repor och skador. Undvik att lägga dem tillsammans med andra smycken för att skydda pläteringen.
2. Undvik kontakt med kemikalier Håll dina smycken borta från starka kemikalier som parfym, hudkrämer, hårspray och rengöringsmedel. Dessa kan påverka både pläteringen och materialet under. Ta av dig smyckena när du använder sådana produkter.
3. Rengöring Rengör smyckena regelbundet med en mjuk, fuktig trasa för att ta bort smuts och fingeravtryck. Undvik att använda hårda eller slipande rengöringsmedel som kan skada pläteringen. En mild tvållösning kan användas för en grundligare rengöring, men var försiktig med att torka smyckena ordentligt efteråt.
4. Ta av smyckena vid fysisk aktivitet Ta av dig smyckena när du tränar, simmar eller gör aktiviteter där de kan utsättas för slitage eller fukt. Detta minskar risken för att smyckena ska bli repiga eller förlora sin glans.
5. Undvik att sova med smyckena på För att förhindra onödigt slitage är det bäst att ta av smyckena när du sover. Detta skyddar dem från att bli utsatta för tryck eller skador.
6. Vård för lång hållbarhet Guldvermeil är mer hållbart än vanlig guldplätering, men som med alla smycken kommer det med tiden att utsättas för naturligt slitage. Regelbundna vårdåtgärder kommer att förlänga livslängden och bibehålla smyckets skönhet. ⸻ Genom att följa dessa skötselråd kan du säkerställa att dina smycken i 18K guldvermeil behåller sin glans och elegans i många år framöver.
Vi behöver ditt samtycke för att kunna hämta översättningarna
Vi använder en tredjepartstjänst för att översätta innehållet på webbplatsen, vilken kan samla in uppgifter om dina aktiviteter. Läs informationen i integritetspolicyn och godkänn tjänsten för att hämta översättningarna.